Spring Classic na přesnost a pohodu
20.7.2021Druhý ročník setinové rallye Spring Classic přilákal do Jindřichova Hradce devět desítek posádek s automobily vyrobenými v letech 1949 až 1992. Ačkoliv je soutěž jednodenní, řada posádek dorazila na jih Čech již v pátek a odjížděla v neděli. Mezitím si v sobotu daly 235 kilometrů s osmi testy přesnosti.
Po loňské premiéře v Písku s trasou vedenou převážně po šumavských silničkách zavedl hlavní organizátor Pavel Kacerovský posádky na krásná místa České Kanady a také na Vysočinu, tedy do míst, kde se veteránské soutěže moc nejezdí. Mnozí tak byli třeba poprvé v Muzeu veteránů v Nové Bystřici, viděli krásný hrad Landštejn, zámek v Žirovnici nebo ve Starém Hobzí, mohli se pokochat krásou Telče a Slavonic. Právě na tyto pamětihodnosti a mnohé další upozorňovaly poznámky v itineráři.
Psát o kvalitách a zkušenostech Pavla Kacerovského, Karla Macha či Jana Bláhy je nošením dříví do lesa. Právě pro jejich nadšení se jižní Čechy stávají Mekkou veteránských setinových rallye nebo soutěží pravidelnosti. Od samého začátku pochopili, že pouze uspořádat soutěž pro posádky nestačí, ale neméně důležitá je divácká kulisa. Proto nedělají tajnosti s trasou, naopak vydají leták s každým městem, vesničkou a obcí včetně časového harmonogramu. A k tomu ještě seznam přihlášených. Proto také celou trať lemují diváci i v těch nejzapadlejších místech. A to je pro popularitu soutěže nesmírně důležité.
Také letos se jel poslední test pravidelnosti z Kunějova do Člunku pod patronací naší redakce Auto Veteran Kaleidoskop. Nejlépe si v něm vedli Marcel Oktábec navigovaný synem Dominikem s Mercedesem-Benz 220D z roku 1970. Od ideálního času se odchýlili o pět setin sekundy, a to ještě Dominik musel stopky ovládat levou rukou, pravá byla v sádře. Největší problém bývá, jakou cenou posádku odměnit. Díky kamarádství s Josefem Holakovským jsme získali zlomenou poloosu ze Scanie. Myslím, že jsme se trefili. A ještě k tomu jsme přidali účast na Veteránském Sosnění v září.
Na trase byla k vidění celá řada nádherných automobilů, ať to byly různé jaguary, mercedesy, porsche, triumphy nebo takové skvosty jako je Lancia Stratos nebo De Tomaso Pantera. Ale vůbec nezáleží, s jakým automobilem jedete, rozhoduje přesnost, nikoliv rychlost.
Vítězství vybojovali Pavel Huňáček s Vojtěchem Formánkem se Škodou 110 R z roku 1978. Nasbírali pouze 389 bodů. Druzí skončili Štěpán Pance a Albert Pance senior s Alfou Romeo Giulia GTV (1967) se 420 body a třetí manželé Tomáš a Kateřina Adamů s Fordem Capri MK 1 (1973) s 487 body. Stejné pořadí bylo i v kategorii mechanických stopek.
V kategorii Exclusive se dařilo nejvíce Marku Bláhovi s Jakubem Kirchnerem s Mini Cooper Clubman.
Vlastně vyhráli všichni, protože si od 10 hodin až do vyhlášení vítězů na jindřichohradeckém náměstí v půl osmé večer užili parádní den, který nezkazilo ani několik menších přeháněk.
Pavle, Karle, Honzo, Marcelo… díky za všechno a za všechny.
Text: Jindřich Lasík, Auto Veteran Kaleidoskop
Foto: Tomáš Král